Prvotná činnosť PZS:
Dohľad nad pracovným prostredím a pracovnými podmienkami:
Pracovná zdravotná služba MIOMED s.r.o. vykonáva široké spektrum lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci, s ohľadom na súčasne platnú legislatívu a odborné usmernenie Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o náplni lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci.
Výkon vstupných, periodických, mimoriadnych a výstupných lekárskych preventívnych prehliadok zabezpečujú naši kvalifikovaní odborní lekári na území celej Slovenskej republiky.
Zabezpečujeme výkon lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci, zaradenej do 3. a 4. rizikovej kategórie prác, odborným pracovným lekárom a toxikológom.
Pre našich klientov poskytujeme sledovanie periodicity platnosti posudkov zdravotnej spôsobilosti na prácu v našom klientskom portáli, prostredníctvom ktorého je možné zabezpečiť objednávku vstupných, výstupných a mimoriadnych lekárskych preventívnych prehliadok.
Kontakt na ambulanciu:
Ambulancia MIOMED s. r. o.
Mýtna 28, 811 07 Bratislava
0905 203 004
Všetci zamestnanci by mali mať možnosť dosiahnuť čo najvyšší štandard fyzického a duševného zdravia a štandard vyhovujúcich pracovných podmienok.
Pracovná zdravotná služba Miomed s.r.o. je jedným z nástrojov na dosiahnutie tohto cieľa pre zamestnávateľa.
Vstupný hygienický audit je prvým krokom k zisteniu či spoločnosť plní všeobecne záväzné právne predpisy v oblasti ochrany zdravia pri práci. Naši odborný pracovníci z oblasti hygieny vykonajú vstupný hygienický audit – prvotnú obhliadku všetkých pracovísk klienta s cieľom posúdenia a popísania zdravotných rizík. Výsledkom tohto kroku je stanovenie a naplánovanie si opatrení potrebných a zlepšeniu pracovných podmienok. Vstupný hygienický audit zahŕňa:
Výstupom zo vstupného hygienického auditu je záverečná správa, ktorá obsahuje zistenia a odporučenia na odstránenie nedostatkov.
Prevádzkový poriadok je súhrn opatrení na ochranu zdravia zamestnanca a na ochranu verejného zdravia v zariadení, v ktorom existuje riziko. Prevádzkový poriadok je zároveň základný pracovný dokument,ktorý reprezentuje prepojenie ľudí v pracovnom procese s chodom prevádzky,technológiou, technologickými postupmi a pracovnými procesmi.Slúži na zabezpečenie kvality a je zrozumiteľným návodom pre pracovníkov.
Jednou z hlavných povinností zamestnávateľa je hodnotiť zdravotné riziká vyplývajúce z expozície faktorom pracovných a životných podmienok podľa osobitných predpisov a vypracovať posudok o riziku, ak to ustanovujú osobitné predpisy. A rovnako medzi zamestnávateľove povinnosti spadá aj vypracovanie prevádzkového poriadku na základe posúdenia rizika.
Podľa zákona 355/2007 Z. z. o ochrane podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ak zamestnávateľ nesplní tieto povinnosti môže mu byť udelená pokuta vo výške od 150 € do 20 000 € za správne delikty.
Využite preto naše služby a vypracujeme Vám všetky potrebné prevádzkové poriadky pre faktory pracovného prostredia nachádzajúce sa na pracovisku v súlade so všetkými požiadavkami platnej legislatívy pre danú oblasť.
Posudky o riziku
Posúdenie rizika je proces hodnotenia rizík vyplývajúcich z nebezpečenstva na pracovisku, ktoré súvisia s bezpečnosťou a zdravím zamestnancov. Posúdenie rizika by malo zodpovedať nebezpečenstvám, rizikám a potenciálnemu poškodeniu.
Jednou z hlavných povinností zamestnávateľa je hodnotiť zdravotné riziká vyplývajúce z expozície faktorom pracovných a životných podmienok podľa osobitných predpisov a vypracovať posudok o riziku, ak to ustanovujú osobitné predpisy. Za týmto účelom musí zamestnávateľ vypracovávať posudky o riziku a následne zaradiť pracovné činnosti do rizikových kategórií.
Postup hodnotenia rizika sa vykonáva v štyroch základných krokoch:
Podľa zákona 355/2007 Z. z. o ochrane podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ak zamestnávateľ nesplní tieto povinnosti môže mu byť udelená pokuta vo výške od 165 € do 16 596 € za správne delikty.
Využite preto naše služby a my vykonáme posúdenie rizika všetkých škodlivých faktorov pracovného prostredia na Vašom pracovisku a vypracujeme všetky potrebné posudky o riziku pre faktory pracovného prostredia nachádzajúce sa na pracovisku v súlade so všetkými požiadavkami platnej legislatívy pre danú oblasť.
Využite naše služby na spracovanie dokumentácie pre vašu prevádzku. Náš tím Vám pomôže s uvedením priestorov do prevádzky, s komunikáciou s príslušným úradom vereného zdravotníctva a iných úradov potrebných k schváleniu vašej prevádzky.
Vypracujeme dokumentáciu:
Ergonómia a fyziológia práce (nadpis väčší ako text – možno aj inou farbou)
Ergonómia a fyziológia práce sú v oblasti ochrany zdravia zamestnancov nenahraditeľné. Ich aplikáciou do pracovného procesu sa zaisťuje ochrana zdravia pracovníkov, bezpečnosť pri práci a efektívna optimalizácia produktivity práce s vylúčením rizika poškodenia zdravia. Ergonómia práce je jedným z kľúčových prvkov bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Rozvrhnutie pracoviska má byť ergonomické, čiže navrhnuté tak, aby vykonávaná činnosť bola čo najjednoduchšia, rýchla a zároveň bez zvýšeného rizika pracovných úrazov a chorôb z povolania.
Vhodný ergonomický dizajn pracoviska môže pomôcť predchádzať fyzickým a psychickým problémom spojeným s prácou, ako sú bolesti chrbta, svalové napätie, únava a iné nepríjemné následky. Ergonómia sa využíva v rôznych odvetviach, vrátane priemyslu, kancelárskych prostredí, dopravy.
Hodnotenie ergonómie
Naši vysokokvalifikovaní odborníci, s niekoľkoročnou skúsenosťou, zabezpečujú hodnotenie záťaže pracovníkov z hľadiska ergonómie a fyziológie práce opierajúc sa o súčasne platnú legislatívu. Máme skúsenosti s praktickou objektivizáciou pracovnej záťaže a jej hodnotením v rôznych oblastiach podnikania, od priemyslu až po administratívne činnosti.
Potrebujete zhodnotiť, či sú vaše pracoviská vhodne ergonomicky usporiadané? Rýchlu analýzu je možné vykonať prostredníctvom aplikácie CERAA našimi zaškolenými pracovníkmi. Hodnotenie vykonáva vyškolený pracovník (školenie odborne zastrešované Slovenskou ergonomickou spoločnosťou).
Zabezpečíme:
Vybrané metódy hodnotenia:
Metóda | Charakteristika |
REBA (Rapid Entire Body Assessment) | Metodika pre hodnotenie pracovných polôh, nástroj ergonomickej analýzy na biomechanické a polohové zaťaženie jednotlivých časti tela v dvoch základných skupinách. Skupina zahŕňa hodnotenie krku, trupu, dolných končatín a vyvinutú silu pri manipulácii s bremenami a hodnotenie paží, zápästí, predlaktí, horných končatín a techniky uchopenia. |
RULA (Rapid Upper Limb Assessment) | Stanovenie muskoskeletárneho zaťaženia so zameraním sa na záťaž horných končatín a krku. Identifikuje biomechanické svalové zaťaženie spojené s pracovnou polohou, používanou silou, statickou alebo dynamickou prácou ktorá môže prispievať k vzniku svalovej únavy. Je zameraná na krk, trup a horné končatiny, zápästie a ideálna pre sediacich pracovníkov. |
KIM (Key Item Method) | Metóda kľúčových indikátorov pre manuálne zdvíhanie, hodnotenie ručnej manipulácie s bremenom, hodnotenie zdvíhania, držania, nosenia, posúvania a ťahania bremien počas sledovaného času. |
Dôsledok nadmernej fyzickej záťaže pracovníkov v podnikoch sú vznikajúce choroby z povolania, tie predstavujú pre firmu nemalé finančné náklady. Taktiež zvyšujú fluktuáciu pracovníkov, úrazovosť, práceneschopnosť, či náklady na kompenzáciu vyššej kategórie rizikovej práce. Ak sú správne identifikované rizikové faktory a účinné nápravné opatrenia môže spoločnosť ušetriť náklady spojené so mzdovou kompenzáciou za sťažený výkon práce, ktorá predstavuje najmenej 20 % minimálnej mzdy za hodinu pre každého pracovníka.
Hodnotenie fyzickej záťaže
Hodnotenie fyzickej záťaže pri práci sa týka posúdenia a merania fyzického namáhania, ktoré zamestnanci zažívajú pri vykonávaní svojich pracovných úloh. Cieľom tohto hodnotenia je identifikovať a zohľadniť potenciálne riziká spojené s fyzickou záťažou na pracovisku a vyvinúť opatrenia na minimalizáciu týchto rizík.
Účelom hodnotenia je stanovenie fyzickej záťaže pri práci. Toto hodnotenie môže byť súčasťou procesu hodnotenia rizík v pracovnom prostredí. Po vykonaní hodnotenia fyzickej záťaže a určení kategórie práce pre faktor fyzická záťaž navrhujeme ďalší postup vrátane opatrení, ktoré smerujú k zlepšeniu pracovných podmienok, znížení pracovnej záťaže, poklesu zdravotných ťažkostí, predchádzaniu pracovných úrazov a chorôb z povolania.
Hodnotenie celkovej fyzickej záťaže pozostáva z viacerých parametrov:
Pri posúdení fyzickej záťaže sa vychádza:
Výsledkom hodnotenia je porovnanie získaných hodnôt s limitnými hodnotami v príslušnej legislatíve, zaradenie prác do prislúchajúcich kategórii, odporúčania na vykonanie opatrení na zníženie fyzickej záťaže (napr. organizačné, ergonomické, technické a pod.).
Psychológia práce
Základným problémovým okruhom psychológie práce je vzťah človek – práca. Výkonnosť pracovníkov ovplyvňuje niekoľko druhov činiteľov, ktoré môžu mať objektívny aj subjektívny charakter.
Prvotne ich možno rozdeliť na:
Výkon pracovníka a chod pracovného procesu ovplyvňuje niekoľko významných faktorov práce a pracovného prostredia:
Tieto faktory môžu vytvárať na pracovníka určitý stupeň záťaže:
1.stupeň: bežná záťaž, ktorá sa objavuje pri výkone stereotypných a zautomatizovaných činností, kedy pracovník nemusí vynakladať zvýšené úsilie a nestimuluje rozvoj osobnosti
2.stupeň: zvýšená záťaž je pre rozvoj človeka nevyhnutná, urýchľuje osobnostný rast
3.stupeň: hraničná záťaž predstavuje stav, kedy pozitívne účinky pôsobenia záťaže na pracovníka končia a narastá počet nežiaducich dôsledkov na psychiku i celkový zdravotný stav
4.stupeň: extrémna záťaž predstavuje obrovský nesúlad medzi vonkajšími požiadavkami prostredia a možnosťami človeka potrebnými na ich zvládnutie. Pôsobenie extrémnej záťaže sprevádzajú výrazné poruchy správania, fyziologické a psychické procesy vo vnútri organizmu, často s trvalými dôsledkami na zdravie človeka.
Hodnotenie psychickej záťaže:
Pre zamestnávateľa je podľa zákona Národnej rady SR č. 355/2007 o podrobnostiach o ochrane zdravia pred psychickou pracovnou záťažou, povinnosťou hodnotiť stupeň záťaže, ktorému je vystavený jeho zamestnanec.
Cieľom procesu hodnotenia je:
Objektivizácia faktorov pracovného prostredia
Objektivizácia faktorov pracovného prostredia slúži na zhodnotenie zdravotného rizika a určenie ich dôležitosti.
Medzi základné povinnosti zamestnávateľa je kvalitatívne a kvantitatívne zisťovať zdraviu škodlivé faktory životného a pracovného prostredia, ktoré používajú pri svojej činnosti alebo ktoré pri ich činnosti vznikajú, a ktorých používanie a prípustné hodnoty sú upravené osobitnými predpismi.
Naša Pracovná zdravotná služba Vám zabezpečí orientačné meranie faktorov na pracovisku (hluk, osvetlenie, tepelno-vlhkostná mikroklíma) na identifikáciu rizika vlastnými odborne spôsobilými pracovníkmi a v prípade potreby zabezpečí objektívne kvalitatívne a kvantitatívne akreditované hodnotenie zdravotných rizík z expozície identifikovaným nebezpečným faktorom práce a pracovného prostredia prostredníctvom oprávneného subdodávateľa.
Pre našich klientov zabezpečujeme merania nasledujúcich faktorov práce a pracovného prostredia:
Zamestnávateľ je povinný určiť a odborne spôsobilými osobami vzdelať a pravidelne vzdelávať dostatočný počet zamestnancov na vykonávanie záchranných prác, evakuácie a na poskytovanie prvej pomoci, ako aj na hasenie požiaru.
Naši odborníci v oblasti organizácie a vedenia kurzov prvej pomoci dosahujú vynikajúce výsledky, keďže náplňou kurzu nie je len teoretická ale aj praktická forma výuky, kde si každý účastník vyskúša práve nadobudnuté teoretické vedomosti.
Cieľom kurzu - školenia prvej pomoci pre zamestnancov je získať základné vedomosti a zručnosti na poskytnutie prvej pomoci.
Účastníci kurzu sa naučia teóriu o:
Nadobudnú praktické zručnosti:
Školenie je určené všetkým pracovníkom, ktorí k výkonu práce potrebujú osvedčenie o odbornej spôsobilosti pre vykonávanie epidemiologicky závažných činností, pre pracovníkov pracujúcich pri výrobe, manipulácii a uvádzaní do obehu potravín a pokrmov.
Cieľom školenia je pripraviť záujemcov ku skúške epidemiologicky závažné činnosti pre prácu s potravinami. Pod epidemiologicky závažnými činnosťami pre prácu s potravinami rozumieme: manipuláciu s požívatinami a potravinami, stravovanie v predškolských zariadeniach, v školských zariadeniach, reštauráciách, predajni potravín, resp. pri výrobe, manipulácii a uvádzaní potravín a pokrmov do obehu. Účastníci školenia si osvoja poznatky potrebné ku skúške odbornej spôsobilosti. Odborné školenie je určené pracovníkom vykonávajúcim činnosti, pre ktoré sa vyžaduje odborná spôsobilosť v zmysle zákona č. 355/2007 Z. z.
Školenie je určené pre zamestnancov a SZČO, ktorí budú používať diizokyanáty pre priemyselné a profesionálne použitie. Pred začatím práce absolvujú odbornú prípravu a opakovanú odbornú prípravu vo frekvencii minimálne raz za 5 rokov, v rozsahu troch možných úrovní:
V zmysle zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorým sa upravuje povinnosť zamestnávateľov zabezpečiť odbornú prípravu pre:
Psychické zdravie zamestnancov sa týka duševného a emocionálneho stavu zamestnancov v pracovnom prostredí. Je to dôležitý aspekt celkového zdravia a pohody jednotlivca, ktorý môže ovplyvniť jeho schopnosť pracovať efektívne a spokojne.
Zdravé psychické zdravie zamestnancov zahŕňa:
Podpora psychického zdravia zamestnancov môže zahŕňať rôzne opatrenia, ako sú psychologické poradenstvo, vzdelávanie o duševnom zdraví, vytváranie podporných pracovných prostredí, politiky rovnosti a inkluzivity, riadenie pracovného stresu a prevencia proti obťažovaniu či diskriminácii na pracovisku. Organizácie by mali vytvárať prostredie, ktoré podporuje duševné zdravie zamestnancov, pretože to má pozitívny vplyv nielen na zamestnancov, ale aj na celkový výkon a úspech organizácie.
Ponúkame Vám program zameraný na rozvoj duševného zdravia, zvládanie záťaže a stresu v pracovnom živote. Formou prednášky alebo aj ako školenie.
Na prednáške sa dozviete:
Workshop/školenie, kde sa dozviete:
V oblasti BOZP a PO poskytujem rozsiahly systém nielen preventívnych, ale i ochranných opatrení, odborný dohľad, poradenskú a konzultačnú činnosť.
Vysokokvalifikovaní pracovníci sú zárukou, že po dôkladnom oboznámení sa s pracovným prostredím, pracovnými podmienkami a jednotlivými činnosťami na pracovisku, stanovia a naplánujú opatrenia potrebné k implementácii a zlepšeniu bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci s ohľadom aktuálne platnú legislatívu.
V tejto oblasti ponúkame:
Pracovná zdravotná služba je odborná poradenská služba pre zamestnávateľa v oblasti ochrany zdravia pri práci.
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |