811 07 Bratislava

Mýtna 28

Tel.

0918 623 001

Mail

info@miomed.sk

 Nenáročné cvičenie je vhodne ako krátka prestávka v práci ale aj ako cvičenie na doma. Cvičením odstránite napätie a uvoľníte svaly šije, lopatiek a pliec.

Jednoduché cviky

  1. predsuňte hlavu dopredu a jemne ju zasuňte spať (A)
  2. potom ukláňajte hlavu striedavo z prava do ľava (B)
  3. hlavu s pocitom ťahu do výšky pomaly otáčajte doprava a potom doľava (C)
  4. predkloňte hlavu a jemne ju otáčajte do strán (D)

Každý cvik opakujte 4 až 5 kráť. Cvičenie môžete kedykoľvek počas dňa zopakovať.

 

  1. pomaly začnite krúžiť plecami smerom dozadu. Precíťte pomaly pohyb pliec a lopatiek, dýchajte plynulo a opakujte 10 krát (A)
  2. zdvihnite plecia smerom hore k ušiam a ostaňte v polohe 7-10 sekúnd, potom pomaly púšťajte plecia dolu a precíťte pohyb lopatiek a pliec dolu a do šírky, v zrelaxovanej polohe ostaňte 14-20 sekúnd, cvik opakujte 4-5 krát (B)

Zdroje:

http://www.skolachrbta.sk

http://www.ehs.utoronto.ca/services/Ergonomics/exercise.htm